Entradas

SETMANA SANTA

Imagen
 LA MEVA SETMANA SANTA La meva setmana santa va ser una mica rara perque no vaig fer res i notava que estaba de vacances d'estiu. -El dilluns vaig estar tot el dia a casa amb la meva mare fins la nit, que es va anar a treballar. -El dimarts vaig anar a la platja amb les del volei casi tot el dia, després vam anar a una  però després a la tarda vam anar totes a entrenar i estabem super cansades. -El dimecres vaig quedarme a casa perque estaba molt cansada de tot el dimarts. -El dijous vaig anar amb la meva mare a comprar menjar per tota la semana per el meu germá i ella, perque jo no estaré.  -El divendres la meva tieta ens va dir a la meva mare i a mi si voliem anar amb els meus cosins a un chiquipark, vam anar a les 6 de la tarda perque així els meus cosins podien dormir la siesta. -El dissabte vaig estar tot el dia a casa amb la meva mare i el meu germà i vaig començar a fer la maleta per el viatge a Italia de final de curs. -El diumenge no vaig fer res, vaig estar tot

3 autors

Luis de León (Lengua Castellana) (Belmonte, España, 1527 - Madrigal de las Altas Torres, id., 1591) Escritor español en lenguas castellana y latina. Se le considera el máximo exponente de la literatura ascética del Renacimiento, y, junto con San Juan de la Cruz , una de las principales figuras de la poesía religiosa del Siglo de Oro. De ascendencia judía, Fray Luis de León ingresó muy joven en la orden agustina. Estudió en las universidades de Alcalá de Henares y de Salamanca, donde obtuvo dos cátedras: la primera de filosofía moral y la segunda de Sagradas Escrituras, que abandonó más tarde para dedicarse a su orden. Fue detenido por la Inquisición y encarcelado durante casi cuatro años (1573-1576) a causa de su Comentario al Cantar de los Cantares (1561), traducción al castellano del texto bíblico, entonces prohibido. Fray Luis de León fue un gran humanista de espíritu cristiano y muy buen conocedor de los clásicos latinos. Destacó ante todo como pro

SANT JORDI

Imagen
Temps era temps, en un país molt llunyà, hi havia un drac monstruós. Aquella bèstia, que feia por de veure, no podia caminar de tot el que habia menjat. El drac matava i s’empassava tot el que trobava davant seu: ramats d’ovelles, bous i cavalls, i també homes i dones i nens. I destrossava les cases. Perquè no fes tant de mal a tothom, el poble decideix donar-li per menjar un parell de bens cada dia. I quan s’acaben els bens, li donen bous i cavalls i altres animals. Però arriba un dia que ja no quedava cap animal, i llavors, el poble va acordar que, abans que no matés a tothom, cada dia, per sorteig, li donarien una persona perquè se la mengés. Un dia va tocar la mala sort al fill del rei. El rei no en tenia cap més, de fill, i estava desesperat. No volia lliurar-lo al drac, però el poble li va exigir que fes com tothom. Sinó, el drac se’ls menjaria a tots. Van portar, doncs, al princep davant del drac… Però quan el drac va obrir la boca per menjar-se al princep, va aparèi

RECEPTA FAMILIAR

LES MANDONGUILLES DE LA IAIA!!!! INGREDIENTS: Carn picada de ternera Carn picada de porc 1 ou Llet Pa rallat All Julivert  Pebre vermell Un pessic de sal Farina Aigua Oli PROCEDIMENT: 1. Abans de res, la carn ha de estar freda. Fiquem en un bol les dues carns picades, l'ou, la llet i el pa rallat , remenem bé tot. 2. Li donem forma rodona a les mandonguilles i les pasem per ou i farina. Uns minuts abans posa una paella (sartén) perque l'oli estigui calent. 3. Després agafarem una olla i ficarem les mandonguilles fetes. 4. Ara farem la picada, agafarem un bol petit i picarem dos alls amb una mica de julivert, quan ya estigui tot ven barrejat li ficarem una mica de pebre vermell, un pessic de sal, una cullarada de farina i omplim tot el bol d'aigua. Remenem bé . 5. Fiquem la picada a la olla i deixem reposar amb el foc lent, després d'uns 10 minuts estarà fet.

CARNAVAL

Imagen
El  carnaval  és una celebració que té lloc immediatament abans de la quaresma cristiana i que té data variable (entre febrer i març segons l'any). El carnaval combina elements com disfresses, grups que canten cobles, desfilades i festes al carrer. Malgrat les diferències que la seva celebració presenta al món, la seva característica comuna és la de ser un període de permissivitat i cert descontrol.  L'origen de la seva celebració sembla probable que estigui a les festes paganes o les que es realitzaven en honor a Egipte,  amb celebracions molt semblants en l'època de l'Imperi romà, des d'on es va expandir el costum per Europa, sent portat a Amèrica per els navegants espanyols i portuguesos a partir de fins del segle XV.  El carnaval, encara que l'Església no ho admet com a celebració de to religiós, està associat amb els països de tradició catòlica, i en menor mesura amb els cristians ortodoxos orientals. Com tots sabem els dos carnavals mes famosos son

QUE VULL SER DE GRAN?

El meu somni desde ven petita m'ha agradat molt anar al IKEA i a totes les botigues d'aquet estil de mobles. Jo no sabia que el que m'agradava era tot aquet món de la decoració d'interiors, fins que un dia una amiga que ara va a la universitat que es dedica a decoració d'exteriors em va dir que em podia dedicar a tot això perque tinc molt de talent en tot aquell "MUNDILLO" . La meva mare també m'ha dit que podira fer això, de mentres que faci algo de estudis que no li ipora però que aprofiti el moment oi que si es algo que a mi m'agrada que es farà mes fàcil.

TRAVELS...

Imagen
EGIPTE!! VIATGE: Aniriem la meva mare i yo amb avió, hem agafat una oferta de vol i hotel per només 756€, perque com yo soc menor, és mes barat. Estarem nomes 4 dies fen turisme. El vol dura unes 5h i 45m. QUE VISITAREM? -Temple de Karnak                                     -Temple de Luxor -Temple de Hatshepsut                               -Rio Nilo -Valle de los Reyes                                     -Temple de Edfu -Temple Medinet Habu                              -Temples de Abu -Colosos de Memnon Quan arribem al hotel agafarem un mapa de tot egipte i pintarem amb un boli els llocs que volem vistar i els recorreguts.